marca 18, 2022

Merida Bardzo Waleczna

 Wiem, że miał być Severus, ale jak już jesteśmy w temacie księżniczek Disneya, to chciałabym Wam przedstawić pewną wyjątkową Meridę - Meridę Bardzo Waleczną!



W swojej kolekcji posiadałam dwie lalki przedstawiające tę postać, z czego jedną bez stopy. Długo zastanawiałam się jak mogę ją przerobić, bo nie chciałam, aby opuściła moje zbiory. Ta lalka dosyć mocno wyróżnia się od innych księżniczek z Disney Store, głownie przez odstające uszy i ten psotny błysk w oku.  No i rude loki! Ma ona w sobie spory potencjał!



Postanowiłam zaryzykować i dokonałam amputacji nogi, zostawiając tylko połowę uda.
Wykorzystałam  protezę od Barbie Fashionistas 121, którą zamocowałam za pomocą kleju. Tak oto powstała Merida Bardzo Waleczna.

Zmieniłam jej lekko wygląd. Ruda zyskała kilka tatuaży i kolczyków w uszach. Długą, ciężką suknie porzuciła na rzecz krótkich spodenek i modnej markowej bluzy ( ach ta dzisiejsza młodzież! )


Widać, że Merida dobrze czuje się w swoim nowym wcieleniu. Elegancko pozuje do zdjęć, mimo braku jednej nogi.
Proteza niestety nie zgina się w kolanie, ale mam zamiar ją jakoś przerobić i dostosować do walecznej księżniczki.



Tak poza tematem, to cieszę się że Mattel podjął się wyzwania i produkuje lalki które posiadają np. Bielactwo, protezy, czy brak włosów oraz te z różnym kolorem skóry, figurą i wzrostem. Znajdzie się nawet panna na wózku inwalidzkim.
Lalki Barbie od zawsze kojarzą się z pięknem. Dzieci w ten sposób uczą się, że "inny" nie musi od razu oznaczać gorszy. Każdy z nas jest piękny na swój sposób, niezależnie od wyglądu. Młodsze dzieci oswajają się z niepełnosprawnością i różnorodnoscią, dzięki takim lalkom traktują to jako coś normalnego. 
W dodatku jeśli jakiś maluch jest dotknięty jakąś chorobą, czy niepełnosprawnością to może z łatwością się z taką lalką utożsamiać. 
Może Disney kiedyś stworzy księżniczkę w podobnym klimacie? :)

13 komentarzy:

  1. Ta wersja jest blizsza zyciu...
    Walecznosc w niepelnosprawnosci!
    Tez zaluje, ze protezy sa sztywne

    OdpowiedzUsuń
  2. Wspaniale odratowałaś Meridę. Widać że jest zadowolona z nowego życia.
    Mnie też podoba się pomysł Mattela na tworzenie lalek bardziej ludzkich i życiowych. Dla każdego coś dobrego.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo mi się taka Merida podoba, żałuję tylko, że nie pokazałaś jej tatuaży! Czas na kolejną sesję ;) Pasuje jej ta proteza, nawet nie zginana (zaczęłam się zastanawiać, czy prawdziwe protezy się zginają ale nie mam pojęcia) dodaje jej walecznego uroku.
    Pomysł Mattela z różnorodnymi lalkami jest naprawdę świetny, sama skusiłam się na lalkę z bielactwem czy bez włosów, ale u mnie Barbie - kryzys zaszedł tak daleko, że już bardzo rzadko jakaś Barbie podoba mi się na tyle, żeby chcieć ją kupić...

    OdpowiedzUsuń
  4. Podoba mi się ten pomysł. Moja Sindy ma obydwie nogi obcięte w połowie ud, dlatego została syrenką :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo pozytywna sesja, widać w niej ten błysk w oku ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Trochę się namęczysz, żeby jej te protezę uruchomić- ale myślę, że Ci się uda

    OdpowiedzUsuń
  7. Proteza wyglada bardzo profesjonalnie i pozowanie do zdjęć wyszło świetnie. Gratulacje za świetny pomysł:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo uroczy "składaczek". Po buzi widać, że panna się nie poddaje.

    OdpowiedzUsuń
  9. Super wybrnęłaś, jestem teraz ciekawa jak uruchomisz protezę. ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Gratuluję udanej operacji przeszczepu nogi :) Myślę, że gdyby zastąpić kulkę w protezie np na koralik i połączyć obie części protezy górną i dolną za pomocą gumki to wtedy byłaby opcja jej zginania :)

    OdpowiedzUsuń
  11. REWELACYJNA stylizacja! A do tego masz najpiękniejszą (moim zdaniem) wersję Meridy, jaką wyprodukowano :-)
    O lalkach z niedoskonałościami pisałam swego czasu przedstawiając za i przeciw.
    Po głowie kołacze mi się jeszcze a propos takie powiedzonko - "Nie ma brzydkich ludzi. Są tylko ludzie biedni".

    OdpowiedzUsuń
  12. Zabawną ma twarzyczkę. :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Fajna Merida. I pasuje jej ta stylizacja.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © Lalki Eleny , Blogger